Μοιάζει απίστευτο για να είναι αληθινό.
Το «Tera Jet” στη γραμμή για Σέριφο-Σίφνο-Μήλο.
Η ναυαρχίδα της Sea Jets ταξιδεύει στη γραμμή μας από την 1η Ιουλίου 2022.
Το πλοίο των 145 μέτρων και των 2163 επιβατών δρομολογήθηκε στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.Το μεγαλύτερο Ε/Γ-Ο/Γ ταχύπλοο του κόσμου!!!
Η Sea Jets εξαγόρασε το «Speed Runner III” στις αρχές του καλοκαιριού και ο κ. Μάριος Ηλιόπουλος αποφάσισε να δρομολογήσει το «Tera Jet» παρά το γεγονός ότι οι τιμές του πετρελαίου κυμαίνονται σε δυσθεώρητα ύψη.
Η δρομολόγηση του συγκεκριμένου πλοίου μοιάζει με ένα προσωπικό στοίχημα του κ. Μάριου Ηλιόπουλου που πιστεύει στις δυνατότητες της γραμμής.
Δρομολογεί το πλοίο ως μία παρακαταθήκη για το μέλλον.
Οι δυνατότητες του πλοίου είναι κυριολεκτικά απεριόριστες.
Το πλοίο έχει μέγιστη χωρητικότητα 2163 επιβάτες.
Αυτό γίνεται αν αριθμηθούν και οι θέσεις στα σαλόνια του πλοίου.
Αυτό γινόταν όταν το πλοίο ταξίδευε από το λιμάνι της Ραφήνας.
Χωρίς τις θέσεις στα σαλονια, ο αριθμός των αριθμημένων θέσεων είναι 1800 επιβάτες.
Οι θέσεις των επιβατών αναπτύσσονται σε δύο επίπεδα.
Στο ένα επίπεδο είναι η Οικονομική Θεση με 860 θέσεις και στο δεύτερο είναι η Πρώτη Θέση με περισσότερες από εννιακόσιες θέσεις.
Το πλοίο μπορεί να μεταφέρει περισσότερα από 350 αυτοκίνητα σε τρία επίπεδα.
Οι αριθμοί είναι απλησίαστοι σε σχέση με άλλα πλοία.
Το πλοίο ναυπηγήθηκε το 1999 στα φημισμένα ναυπηγεία της FINCANTIERI.
Δεν είναι εύκολο να περιγράψει κανείς ένα τέτοιο πλοίο.
Είναι άνετο, είναι μεγάλο, είναι πολυτελές, είναι αυτό που δηλώνει το όνομά του, ένα πλοίο “TERA JET”….
Στο «Tera Jet”
Η ομάδα του kaipoutheos.gr είχαμε τη χαρά σήμερα να ταξιδέψουμε με το πλοίο.Μαζί μας είχαμε και τον πρόεδρο του Δημοτικού συμβουλίου Σίφνου κο Νίκο Χρυσίνη, και τον ευχαριστούμε πολύ.
Στο πλοίο συναντήσαμε για λίγο τον καπετάν-Γιώργο Βαζούρα, τον καπετάνιο του πλοίου.
Μας καλωσόρισε στο «Tera Jet” και μας είπε:
«Είναι η πρώτη φορά που ένα πλοίο τέτοιου μεγέθους και τέτοιων δυνατοτήτων λειτουργεί σε αυτήν την γραμμή.
Χαιρόμαστε και είναι τιμή μας που βλέπουμε την ανταπόκριση από το επιβατηγό κοινό και τους νησιώτες της γραμμής.
Λόγω της εποχής με τις υψηλές τιμές του πετρελαίου δεν είναι δυνατόν το πλοίο αυτό να δρομολογηθεί για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από αυτό που φέτος θα ταξιδέψει.
Ελπίζουμε την επόμενη χρονιά οι διεθνείς συγκυρίες να είναι καλύτερες και το συγκεκριμένο πλοίο έχει μεγαλύτερη διάρκεια λειτουργίας.
Είναι ένα άκρως δαπανηρό πλοίο, το οποίο ανταπεξέρχεται οικονομικά μόνο με πολύ καλές πληρότητες.
Ο κ. Ηλιοπουλος γνώριζε από την αρχή τις δυσκολίες που θα υπήρχαν και δεν δίστασε να δρομολογήσει το πλοίο παρά τις υψηλές τιμές του πετρελαίου.
Πολλές φορές έχει αποδείξει ότι δεν τον νοιάζει το κέρδος προκειμένου να ικανοποιήσει το επιβατηγό κοινό.
Λόγω της απουσίας του «Speedrunner III”, το οποίο αποκτήθηκε από την Sea Jets, δημιουργήθηκε ένα κενό, οπότε η ζήτηση ήταν μεγάλη και το «Tera Jet» ήρθε για να εξυπηρετήσει αυτό το κενό.
Το πλοίο μεταφέρει 1800 επιβάτες και 350 οχήματα, ενώ έχει υπηρεσιακή ταχύτητα 35 μίλια».
Α Μηχανικός είναι ο μαστρο-Νίκος ο Κούτρας.
Καπετάν-Γιώργος Βαζούρας
«Βρίσκομαι οκτώ χρόνια στην Sea Jets.
Εδώ έπιασα για πρώτη φορά πλοίαρχος
Φυσικά και νιώθω ευγνώμον για την ευκαιρία που μου δόθηκε και προσπαθώ να τους το αποδεικνύω καθημερινά με έργα και πράξεις και όχι με λόγια.
Στο παρελθόν έχω εργαστεί σε φορτηγά πλοία (τσιμεντάδικα) και σε δεξαμενόπλοια.
Η ακτοπλοΐα όμως ήταν που με κέρδισε.
Ο βασικός λόγος ήταν προφανής, ήθελα να βρίσκομαι κοντά στην οικογένειά μου.Σ΄αυτές τις δύο μοναδικές και πανέμορφες γυναίκες της ζωής μου , την γυναίκα μου και την κόρη μου, τις οποίες υπεραγαπώ και λατρεύω.
Από αυτές αντλώ δύναμη και κίνητρο για να ανταπεξέρχομαι στις όποιες απαιτήσεις και δυσκολίες παρουσιάζονται στο επάγγελμά μου.
Πέρα από αυτό, το ενδιαφέρον για την ακτοπλοΐα δεν συγκρίνεται με τα υπερατλαντικά ταξίδια.
Κάθε μέρα εδώ είναι τελείως διαφορετική.
Δεν μπορείς ποτέ να εφησυχαστείς.
Το πιο δύσκολο και εύθραυστο φορτίο που υπάρχει είναι το ανθρώπινο φορτίο.
Σε πολλές περιπτώσεις καλούμαστε να εξυπηρετήσουμε τον κόσμο με δυσμενείς καιρικές συνθήκες, σε «ανύπαρκτα» λιμάνια.
Πρέπει να γίνει η δουλειά και εμείς πρέπει να βρούμε τρόπο να το κάνουμε.
Το βαπόρι πρέπει να δέσει.
Φυσικά πρώτο μας μέλημα είναι η ασφάλεια του πληρώματος και των επιβατών και ύστερα η διαφύλαξη της περιουσίας του πλοιοκτήτη.
Έπιασα για πρώτη φορά καπετάνιος στο «Champion Jet 1” από την παραλαβή του στην Αγγλία σε ηλικία τριαντατεσσάρων ετών .
Έχω διατελέσει Πλοίαρχος στα περισσότερα πλοία της Εταιρείας ( Champion Jet 1 – Champion Jet 2 – Worldchampion Jet – Tera Jet – Naxos Jet – Caldera Vista – Power Jet – Paros Jet – Superrunner Jet – Aqua Jewel – Sporades Star)
Τα τελευταία τρία χρόνια τους χειμερινούς μήνες εργάζομαι στα γραφεία της εταιρείας με την αρμοδιότητα του Αρχιπλοιάρχου.
Θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους Πλοιάρχους – Δασκάλους που έχω συνεργαστεί και με βοήθησαν να αποκτήσω πρώτ’ απ΄’όλα υγιή νοοτροπία για τη ναυτική τέχνη, αγάπη και μεράκι για το τόσο απαιτητικό επάγγελμα».
Τα λιμάνια της γραμμής
Το λιμάνι της Σερίφου λίγο-πολύ παλεύεται.
Όταν έχει βοριά μέσα στο λιμάνι έχει +δύο μποφόρ από ότι έχει έξω από το λιμάνι. Όταν δηλαδή έξω έχει ένα εξάρι μέσα στο λιμάνι έχει τουλάχιστον οχτάρι,αλλά η καθετότητα και ο προσανατολισμός της προβλήτας βολεύουν πολύ.
Στο λιμάνι της Σίφνου παρατηρείται το αντίθετο φαινόμενο.
Μπορεί κατά την είσοδο στον κόλπο του λιμένα να παρατηρείται εξασθένηση των ανέμων , παρόλα αυτά όμως η γεωμορφία του λιμανιού μας δυσκολεύει πολύ.
Λόγω γεωμορφίας του λιμανιού οι άνεμοι έρχονται με στροβιλισμούς είτε από αριστερά είτε από δεξιά και ορισμένες φορές οι ριπές μπορεί να είναι πολύ ισχυρότερες του αναμενόμενου.
Το άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι ο προβλήτας.
Η προβλήτα είναι πολύ χαμηλή και στενή ,κάτι που δυσχεραίνει το έργο μας στην φορτοεκφόρτωση ,αλλά και δυσκολεύει και τις λιμενικές αρχές οι οποίοι σε πολύ περιορισμένο χώρο καλούνται να ρυθμίσουν την ομαλή διεξαγωγή και ροή των οχημάτων και των επιβατών.Υπάρχει ευτυχώς καλή διάθεση για συνεργασία και από εμάς και από τις αρχές με αποτέλεσμα τη συρρίκνωση του προβλήματος.
Το άλλο μείζον θέμα που παρατηρείται είναι το χαμηλό ύψος του προβλήτα ,αλλά και η έλλειψη αποστραγγισμού. Η ποσότητα του νερού ,που κατά τη διάρκεια των χειρισμών πρόσδεσης, ανεβαίνει στον προβλήτα, παραμένει εκεί με αποτέλεσμα να καθυστερεί η φορτοεκφόρτωση.
Οι δύο άμεσες κινήσεις που κατά τη γνώμη μου πρέπει να γίνουν είναι η υπερύψωση της χαμηλής προβλήτας και ένα σωστό σύστημα αποστράγγισης.