Τρίτη, 23 Ιουνίου, 2026
25.6 C
Sifnos

«Ανίατη η νοσηρότητα του συστήματος Υγείας στα νησιά του Αιγαίου».Ανακοίνωση της περιφερειακής παράταξης «ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ»

Διαφήμιση

Ανακοίνωση της περιφερειακής παράταξης «ΑΝΟΙΧΤΟΙ ΟΡΙΖΟΝΤΕΣ ΣΤΟ ΝΟΤΙΟ ΑΙΓΑΙΟ»
ΘΕΜΑ: «Ανίατη η νοσηρότητα του συστήματος Υγείας στα νησιά του Αιγαίου»

18 / 12 / 2023

Υπάρχει πολιτική βούληση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για τη στήριξη του αγαθού της Δημόσιας Υγείας
κόντρα στην εμπορευματοποίηση της υγειονομικής περίθαλψης -μέσω της εξυπηρέτησης ιδιωτικών
συμφερόντων-;
Αυτό το ερωτηματικό διογκώνεται με την ανάγνωση του Προϋπολογισμού 2024, βάσει του οποίου οι
δαπάνες για τη δημόσια υγεία αντιστοιχούν ΜΟΛΙΣ στο 6,7% του Α.Ε.Π (σε αντίθεση με τον ελάχιστο
μέσο όρο της Ευρωζώνης που είναι στο 8.2%). Ο συρρικνωμένος προϋπολογισμός καθιστά ανέφικτες τις
απαιτούμενες προσλήψεις στο χώρο της υγείας, απαραίτητες για να αλλάξουν την εικόνα στο ήδη
διαλυμένο ΕΣΥ της χώρας και ειδικότερα στο νησιωτικό της κορμό, που αντιμετωπίζει ακόμα
σοβαρότερα προβλήματα.
ΡΟΔΟΣ: Στις 15/12 ακούσαμε για πολλοστή φορά τις κραυγές αγωνίας και απόγνωσης των εργαζομένων
του Γενικού Νοσοκομείου Ρόδου, κατά τη διάρκεια κινητοποίησής τους. Ο βαθμός υποστελέχωσης
είναι τέτοιος, που το προσωπικό έχει ξεπεράσει κάθε όριο αντοχής και ανοχής.
ΣΑΝΤΟΡΙΝΗ: Το ίδιο συμβαίνει και στη Σαντορίνη όπου οι πολίτες κάνουν συνεχείς κινητοποιήσεις
διαμαρτυρίας, στηρίζοντας τους υγειονομικούς, για την κρίσιμη υποστελέχωση του Γενικού
Νοσοκομείου Θήρας. Στις 13/12 αναδείχθηκε, για άλλη μια φορά, το μέγεθος του προβλήματος, μετά
από την αντιπαράθεση που είχαν διοίκηση και εργαζόμενοι. Πιο συγκεκριμένα, οι τελευταίοι δέχθηκαν
εξώδικα στα οποία τους ζητείται να καταβάλουν μέρος των μισθών τους, καθώς είχαν υπολογιστεί σε
λάθος κλίμακα, χωρίς δική τους, βέβαια, υπαιτιότητα. Μέσα από ανακοίνωση του Σωματείου
Εργαζομένων του Νοσοκομείου Θήρας, αλλά και από ανακοίνωση μελών του ΔΣ της ΑΕΜΥ, τονίστηκε
ότι το Νοσοκομείο καταφέρνει να λειτουργεί εξαιτίας της τεράστιας προσπάθειας που καταβάλουν οι
εργαζόμενοι.
ΛΕΡΟΣ-ΚΩΣ: Αντίστοιχες τραγικές συνθήκες επικρατούν σε όλες σχεδόν τις δομές υγείας του Νότιου
Αιγαίου, όπως στο Γενικό Θεραπευτήριο Λέρου (ΓΘΛ), καθώς και στο Νοσοκομείο Κω. Οι ελλείψεις
ιδιαιτέρως σε υγειονομικό προσωπικό, ταλαιπωρούν μόνιμους κατοίκους και επισκέπτες. Ο φόρτος
εργασίας γιατρών και νοσηλευτών επιβαρύνεται περαιτέρω από τις υγειονομικές ανάγκες των
αιτούντων άσυλο που φιλοξενούνται στα υπεράριθμα ΚΥΤ των δύο νησιών, χωρίς καν τη διαθεσιμότητα
μεταφραστών. Πάνω σε αυτά τα προβλήματα, έρχονται να προστεθούν και διοικητικά, κυρίως στο ΓΘΛ.
Αφού ο διοικητής του αποπέμφθηκε (μη έχοντας τα αντικειμενικά προσόντα), στις 1/12 η Ένωση Κ.Θ-
Γ.Ν-Κ.Υ Λέρου-Κ.Υ Πάτμου-Π.Π.Ι Λειψών & Αγαθονησίου αποφάσισε την άρση της άστοχης και
αυταρχικής μεταφοράς των τακτικών ιατρείων σε μεγάλη απόσταση από το Νοσοκομείο, άσκησε κριτική
στην 2 η ΥΠΕ και το αρμόδιο Υπουργείο και αιτήθηκε διαχειριστικό-οικονομικό έλεγχο, με στόχο τη
διερεύνηση οικονομικών ατασθαλιών.
Είναι φανερό ότι αντί να επιδεικνύεται σεβασμός προς το ιατρικό, νοσηλευτικό, διοικητικό και λοιπό
προσωπικό, που δίνει καθηµερινό αγώνα στο στίβο της Υγείας, επιβαρύνεται λόγω μικροπολιτικών
συμφερόντων. Οι εργαζόμενοι στα δημόσια νοσοκομεία βιώνουν ένα καθεστώς διαρκούς ομηρίας και
ανασφάλειας, με ολιγόμηνες παρατάσεις των συμβάσεων τους, με απλήρωτες υπερωρίες και
απολύσεις.
Στα παραπάνω συνηγορεί και η ΠΟΕΔΗΝ (8/12), η οποία κατηγορεί την κυβέρνηση για «σχέδιο
εκπαραθύρωσης των εργαζομένων του ΕΣΥ, του ΕΚΑΒ, της Πρόνοιας», την ώρα που στα Νοσοκομεία της

Ελλάδας υπάρχουν 40.000 κενές οργανικές θέσεις, υπηρετούν 20.000 συμβασιούχοι και τον φετινό
χειμώνα οι δομές υγείας λειτουργούν με 3.000 λιγότερους εργαζόμενους σε σχέση με πέρσι.
Την ίδια ακριβώς στιγμή που στα Νοσοκομεία της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων επικρατεί τραγική
υποστελέχωση, η Περιφέρεια «χάνει» τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ (ανήκουν στο Υπουργείο Εθνικής
Άμυνας) από τις πτητικές βάσεις Σύρου και Ρόδου. Ο Σύλλογος Εργαζομένων Νοσοκομείου Σύρου
(17/10), αλλά ακόμα και τοπικοί βουλευτές Δωδεκανήσου και Κυκλάδων με Ερωτήσεις στη Βουλή,
ζητούν την ενίσχυση των βάσεων του ΕΚΑΒ σε Ρόδο και Σύρο με πτητικά μέσα και προσωπικό, αλλά και
την επιχειρησιακή αναβάθμισή τους. Αίτημά τους σε μια κυβέρνηση που κωφεύει, είναι να μην
υπάρξουν άλλες καθυστερήσεις στις ανάγκες αεροδιακομιδών και να αποτραπούν τα επιπλέον κενά,
που αναπόφευκτα δημιουργούνται όταν το ιπτάμενο προσωπικό του ΕΚΑΒ που συνοδεύει τους
ασθενείς, δε μπορεί να γυρίσει άμεσα από την Αθήνα.
Για τους παραπάνω λόγους, ως περιφερειακή παράταξη περιμένουμε από την περιφερειακή αρχή
Νοτίου Αιγαίου να πάρει δημόσια θέση και να δεσμευτεί ότι:
 Θα λάβει άμεσες πρωτοβουλίες άσκησης πίεσης προς τα αρμόδια Υπουργεία ως προς τη
δημιουργία μιας γενναίας δέσμης κινήτρων (οικονομικών, επαγγελματικών, εκπαιδευτικών,
κοινωνικών κ.α.) για την προσέλκυση υγειονομικών.
 Θα ενισχύσει τα πενιχρά επιδόματα που δίνονται -σποραδικά- από την Τοπική Αυτοδιοίκηση
στους υγειονομικούς
 Θα συμβάλει στην αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης που κάνει τα νησιά ανελκυστικά για
τους δημόσιους λειτουργούς Υγείας. Σε συνεργασία με Δήμους, φορείς και Εκκλησία, να
μετατρέψει κενά κτίρια σε κοινωνικές κατοικίες
 Θα αξιοποιήσει προγράμματα ενεργειακής αναβάθμισης των Νοσοκομείων – Κέντρων Υγείας
(μέσω ΕΣΠΑ), μέσα από ορθολογικό και «πράσινο» προγραμματισμό (από τη σύνταξη
προγραμματικών συμβάσεων μέχρι την τελική υλοποίηση)
Είναι σημαντικό ο συνταγματικά κατοχυρωμένος θεσμός της νησιωτικότητας να υπηρετείται, ως
πολιτική προτεραιότητα, σε όλους τους τομείς που αφορούν στην καθημερινότητα των νησιωτών και
νησιωτισσών, με πρωταρχικό αυτόν της δημόσιας υγείας.

Από το Γραφείο Τύπου
18/12/23

Διαφήμιση

Top επιλογές της εβδομάδας

3 μεγάλα καλοκαιρινά πάρτι από τον ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. για τη στήριξη της Σίφνου – Πώς μπορείτε να βοηθήσετε

Η καρδιά της προσφοράς και της διασκέδασης χτυπά φέτος στα πάρτι του ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. (Σύνδεσμος Νεολαίας Σίφνου «Ο Άγιος Εφραίμ»).Ο σύλλογος διοργανώνει τρεις μεγάλες εκδηλώσεις για το καλοκαίρι του 2026. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος:να συγκεντρωθο...

Επιστολή Θεολόγου Παναγιωτάκη προς κ. Δημάρχους Κυκλάδων: Το δικαίωμα των νησιών να έχουν μέλλον. Η ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο μεταφορά. Είναι εθνική συνοχή.

Το δικαίωμα των νησιών να έχουν μέλλονΗ ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο μεταφορά. Είναι εθνική συνοχή.Αξιότιμοι κ. Δήμαρχοι,Με το παρόν μήνυμα μου, σας αποστέλλω συνημμένα ένα σύντομο υπόμνημα, το οποίο εκφράζει την προσωπική μου αγωνία αλλά και το...

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κιμώλου ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ Αρμών Κιμώλου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΙΜΩΛΟΥΚίμωλος 9-6-2026Αρ.Πρωτ.:01/2026ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΜΩΝ ΚΙΜΩΛΟΥ20 – 25 Ιουνίου 2026Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κιμώλου ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ ΑρμώνΚιμώλου, μιας πρωτοβουλίας αφιερωμένη...

Με καπνογόνα υποδέχτηκαν στην Κίμωλο το CHAMPION JET2-Κάθε μέρα για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο και Μήλο.Βιντεο

Ξεκίνησε χθες 19 Ιουνίου 2026 καθημερινά δρομολόγια το ταχύπλοο της seajets CHAMPION JET2 από Πειραιά στις 15:00 προς Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο και Μήλο, όπου και διανυκτερεύει και επιστρέφει την επόμενη στις 09:45.Το ίδιο δρομολόγιο γίνονταν...

ΔΕΔΔΗΕ Σίφνου: Ενημέρωση για προσωρινή διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

Ο ΔΕΔΔΗΕ Σίφνου σας ενημερώνει ότι ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα υπάρξει διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 στις περιοχές, Πλακιά, Βίγλα, Μυρσίνη, Βαθύ από τις 08:00 μέχρις τις 14:30
18,209ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,217ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,702ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
14,030ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες