Φέτος τον Οκτώβριο έκλεισαν είκοσι χρόνια από την αποχώρηση του «ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» από την ελληνική ακτοπλοΐα.
Δύο φωτογραφίες του αγαπημένου πλοίου.
Η πρώτη φωτογραφία είναι τραβηγμένη από τον Κυριάκο Σμυρναίο στις αρχές της δεκαετίας του ’90.
Βλέπουμε το «ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ» να κάνει μανούβρα, γεμάτο με κόσμο ως συνήθως.
Βλέπουμε ακόμα το «ΚΡΗΤΗ» της ΑΝΕΚ και το «ΣΑΠΦΩ» της ΝΕΛ.
Στην δεύτερη φωτογραφία το πλοίο είναι δεμένο στο λιμάνι του Λαυρίου τον Αύγουστο του 2003.
Το θρυλικό «VORTIGERN” έγραψε μεγάλη ιστορία στη γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Στις 18 Ιουλίου του 1969 το πλοίο παραδόθηκε στην British Transport Commision, Southern Region (British Rail, Sealink).
Στις 26 Ιουλίου του 1969 το πλοίο έφτασε στο Ντόβερ.
Στις 31 Ιουλίου του ίδιου έτους το πλοίο ξεκίνησε στην γραμμή Dover – Boulogne.
Πέρασε από τις γραμμές:
- Dover – Dunkerque.
- Folkestone – Boulogne.
- Dover – Calais
- Fishguard – Rosslare
- Newhaven – Dieppe
- Holyhead – Dun Laoghaire
Τον Απρίλιο του 1988 το πλοίο πουλήθηκε στην LINDOS LINES των Μηνά Σταθάκη και Βασίλη Μανούσου.
Το πλοίο ξεκίνησε το ταξίδι του για τον Πειραιά από το Holyhead με τον καπετάν-Βασίλη Λεονταράκη
Την ίδια χρονιά δρομολογείται στην γραμμή για Κύθνο-Σέριφο-Σίφνο-Κίμωλο-Μήλο και προέκταση για Φολέγανδρο-Σίκινο-Ίο-Θήρα.
Τα αποτελέσματα είναι ανεπανάληπτα.
Το πλοίο κυριολεκτικά πετάει.
Για χρόνια θα είναι το νούμερο ένα πλοίο του Πειραιά σε διακίνηση επιβατών.
Τα πληρώματά του είναι, ίσως, τα καλύτερα.
Ο καπετάν-Βασίλης Λεονταράκης (παραλαβή του πλοίου), ο καπετάν-Γιώργης ο Σιγάλας, ο καπετάν-Ανδρέας ο Καπάκης, ο καπετάν-Νίκος ο Λουδάρος, ο Καπετάν-Στέλιος ο Βιτσαράς, ο καπετάν-Γιώργος ο Μπαφαλούκος, ο Καπετάν-Σιδερής Μαμίδης είναι οι καπετάνιοι που πέρασαν από την γέφυρά του.
Το αγαπημένο μας “ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ” πέρασε στην πλοιοκτησία της ΗELLAS FERRIES στο τέλος του 1999.
Η χρυσή περίοδος της πλοιοκτησίας των Σταθάκη-Μανούσου έλαβε τέλος καθώς η νέα εποχή ερχόταν ορμητική.
Για την HELLAS FERRIES το “ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ”/”ΕΞΠΡΕΣ ΜΗΛΟΣ” ήταν απλά και μόνο ένα από τα ενενήντα τόσα πλοία της.
Eκείνη την εποχή ίσχυε ακόμα η τριακονταπενταετία των πλοίων οπότε τα χρονικά περιθώρια για το θρυλικό “VORTIGERN” είχαν αρχίσει να στενεύουν.
Στο τέλος του 2002 το πλοίο πέρασε στην πλοιοκτησία της SAOS FERRIES και το πλοίο πήρε το όνομα “ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ”.
Το 2003 και το 2004 το πλοίο ταξίδεψε με τα σινιάλα της SAOS FERRIES και το όνομα “ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ”.
Τελευταίος του καπετάνιος ήταν ο θρυλικός Καπετάν-Σιδερής Μαμίδης και Α’ Μηχανικός ο Μαστρο-Δήμος Ρέρρας.
Η τελευταία γραμμή που εξυπηρέτησε ήταν από το Λαύριο για Άγιο Ευστράτιο-Λήμνο-Σαμοθράκη-Αλεξανδρούπολη.
Στο τέλος του 2004 έπεσαν οι τίτλοι τέλους για το πλοίο που λατρεύτηκε όσο λίγα πλοία στην γραμμή των Δυτικών Κυκλάδων.
Το «ΝΗΣΟΣ ΛΗΜΝΟΣ»/«ΕΞΠΡΕΣ ΛΗΜΝΟΣ»/«ΜΗΛΟΣ ΕΞΠΡΕΣ»/«VORTIGERN” αποχωρούσε από την ακτοπλοΐα μας είκοσι χρόνια πριν.
Ακόμα και σήμερα παραμένει ζωντανό στη μνήμη όσων το ταξίδεψαν και το αγάπησαν.