Τρίτη, 23 Ιουνίου, 2026
26.1 C
Sifnos

«Συναγερμός» στην Αθήνα για τις καταιγιστικές εξελίξεις στη Μέση Ανατολή: Τι συζητήθηκε στο έκτακτο ΚΥΣΕΑ

Διαφήμιση

Με ανησυχία παρακολουθεί τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή- που ενέχουν κίνδυνο σοβαρής ανάφλεξης στην περιοχή- η κυβέρνηση. Αυτό που τονίζεται από την Αθήνα είναι πως πρέπει όλα τα μέλη να επιδείξουν αυτοσυγκράτηση και να μην προχωρήσουν σε περαιτέρω κλιμάκωση που θα προκαλέσει ευρύτερη αποσταθεροποίηση.

Τύμπανα πολέμου στη Μέση Ανατολή: Το Ιράν εκτόξευσε 150 πυραύλους κατά του Ισραήλ – «Η εκδίκηση μόλις άρχισε»
Χθες συνεδρίασε εκτάκτως υπό τον πρωθυπουργό (που επέστρεψε νωρίτερα από ότι ήταν προγραμματισμένο από τη Σουηδία) το Κυβερνητικό Συμβούλιο Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ) με αντικείμενο τις τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή. Σε ανακοίνωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη, μετά τη συνεδρίαση του ΚΥΣΕΑ, επισημαίνεται πως «πάγια θέση της Ελλάδας είναι ότι οι λύσεις πρέπει να αναζητούνται μέσω της διπλωματίας. Η Ελλάδα θα συνεχίσει να εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση με εταίρους και συμμάχους προς όφελος της σταθερότητας και της ασφάλειας στην ευρύτερη περιοχή».

Από την ελληνική πλευρά είναι σε εξέλιξη μια σειρά κινήσεων και χθες υπήρξε τηλεφωνική επικοινωνία του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον πρόεδρο της Κύπρου Νίκο Χριστοδουλίδη. Όπως έγινε γνωστό συζητήθηκαν οι τελευταίες εξελίξεις στην περιοχή, οι παράμετροι ασφαλείας και οι ενδεχόμενες συνέπειες για την περιφερειακή σταθερότητα.

Παράλληλα όπως υπογράμμισε σε συνέντευξή του στο Open ο υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης «έχω ξεκινήσει τις επικοινωνίες με τους συμμάχους μας στην ευρύτερη περιοχή, οι οποίοι και εκείνοι βρίσκονται σε μία κατάσταση μεγάλης επαγρύπνησης». Επεσήμανε πως «απαιτείται μια μεγάλη συμμαχία, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αποφύγουμε την περαιτέρω κλιμάκωση. Αυτή την ώρα, όμως, επικρατεί πολύ μεγάλη ανησυχία για τις εξελίξεις στην περιοχή. Αποτελεί ένα εν δυνάμει ναρκοπέδιο και καλό είναι να μπορέσουμε όλοι μαζί, και πολυμερώς, μέσω διεθνών οργανισμών, και οι χώρες οι οποίες ασκούν ουσιαστική επιρροή να μπορέσουν να περιορίσουν τη ζημιά.».

Ενεργοποιήθηκε η Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων
Στο χθεσινό ΚΥΣΕΑ έγινε αξιολόγηση της κατάστασης και αναλυτική εκτίμηση των κινδύνων με προτεραιότητες την ασφάλεια των Ελλήνων που ζουν στην περιοχή. Το υπουργείο Εξωτερικών έχει ενεργοποιήσει τη Μονάδα Διαχείρισης Κρίσεων, μετά τις τελευταίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, έτσι ώστε να μπορέσει να διασφαλιστεί η ασφάλεια των Ελλήνων πολιτών στο Ισραήλ, στο Ιράν και στην ευρύτερη περιοχή. Όπως σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης έχουν δοθεί πολύ συγκεκριμένες οδηγίες στις πρεσβείες μας στην ευρύτερη περιοχή. Στο Ισραήλ βρίσκονται περίπου 4.500 Έλληνες ή ελληνικής καταγωγής και μέλη οικογενειών τους. Οι Έλληνες της Τεχεράνης υπολογίζονται σε 50 με 70 άτομα.

«Γίνεται μια τεράστια προσπάθεια. Εάν απαιτηθεί θα υπάρξει και σχέδιο εκκένωσης. Ήδη το σχέδιο εκκένωσης υπάρχει και εφόσον απαιτηθεί θα ενεργοποιηθεί» τόνισε ο υπουργός Εξωτερικών και πρόσθεσε πως ζητούμενο είναι να υπάρξει ψυχραιμία, να μην υπάρξει περαιτέρω κλιμάκωση.

«Άγνωστος Χ» ο αντίκτυπος στην οικονομία

Μεγάλο ζητούμενο είναι σε ποιο βαθμό θα επηρεαστεί η παγκόσμια και κατ/ επέκταση η ελληνική οικονομία από τις ραγδαίες εξελίξεις στη Μέση Ανατολή. Η τιμή του πετρελαίου κατέγραψαν άνοδο μεγαλύτερη του 10%, ενώ την ανηφόρα τράβηξαν και οι τιμές του φυσικού αερίου. Ένας βασικός κίνδυνος είναι η κλιμάκωση της έντασης να διαταράξει τις αποστολές μέσω του Στενού του Ορμούζ, που είναι ένας σημαντικός θαλάσσιος δίαυλος για το υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) και το πετρέλαιο.

Πτωτική πορεία καταγράφεται στα χρηματιστήρια, ενώ μετά τις τελευταίες εξελίξεις οι επενδυτές εγκατέλειψαν τις μετοχές και στράφηκαν σε «ασφαλή καταφύγια» όπως ο χρυσός. Τέλος δύσκολο είναι να γίνουν προβλέψεις αν σε δεύτερο χρόνο θα επηρεαστεί ένας κρίσιμος κλάδος για την ελληνική οικονομία και συγκεκριμένα ο τουρισμός.

Ποιες κινήσεις γίνονται
Εγρήγορση υπάρχει και για εμπορικά πλοία με ελληνική σημαία που κινούνται στα Στενά του Ορμούζ. Σύμφωνα με πληροφορίες έχουν ενημερωθεί οι εταιρίες τα πλοία των οποίων πλέουν εκεί να είναι σε επιφυλακή και να τηρούν τα μέτρα ασφαλείας. Να σημειωθεί πως τα στοιχεία των ελληνόκτητων πλοίων, που διαπλέουν τη θαλάσσια περιοχή των Στενών του Ορμούζ ή πρόκειται να διαπλεύσουν το αμέσως προσεχές διάστημα στην περιοχή ζήτησε από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών το υπουργείο Ναυτιλίας.

«Θωράκιση» ευαίσθητων στόχων
Εκτενής συζήτηση έχει γίνει και για τα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για τη θωράκιση ευαίσθητων στόχων στη χώρα μας. Οι αρχές ασφαλείας βρίσκονται σε επιφυλακή και έχουν παρουσιαστεί και ειδικό σχέδιο για το θέμα.

Πηγή: www.ethnos.gr

Διαφήμιση

Top επιλογές της εβδομάδας

3 μεγάλα καλοκαιρινά πάρτι από τον ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. για τη στήριξη της Σίφνου – Πώς μπορείτε να βοηθήσετε

Η καρδιά της προσφοράς και της διασκέδασης χτυπά φέτος στα πάρτι του ΣΥ.ΝΕ.ΣΙ. (Σύνδεσμος Νεολαίας Σίφνου «Ο Άγιος Εφραίμ»).Ο σύλλογος διοργανώνει τρεις μεγάλες εκδηλώσεις για το καλοκαίρι του 2026. Ο στόχος είναι ξεκάθαρος:να συγκεντρωθο...

Επιστολή Θεολόγου Παναγιωτάκη προς κ. Δημάρχους Κυκλάδων: Το δικαίωμα των νησιών να έχουν μέλλον. Η ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο μεταφορά. Είναι εθνική συνοχή.

Το δικαίωμα των νησιών να έχουν μέλλονΗ ακτοπλοΐα δεν είναι μόνο μεταφορά. Είναι εθνική συνοχή.Αξιότιμοι κ. Δήμαρχοι,Με το παρόν μήνυμα μου, σας αποστέλλω συνημμένα ένα σύντομο υπόμνημα, το οποίο εκφράζει την προσωπική μου αγωνία αλλά και το...

Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κιμώλου ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ Αρμών Κιμώλου

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΚΙΜΩΛΟΥΚίμωλος 9-6-2026Αρ.Πρωτ.:01/2026ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ1ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΡΜΩΝ ΚΙΜΩΛΟΥ20 – 25 Ιουνίου 2026Ο Σύλλογος Επαγγελματιών Κιμώλου ανακοινώνει τη διοργάνωση του 1ου Φεστιβάλ ΑρμώνΚιμώλου, μιας πρωτοβουλίας αφιερωμένη...

ΔΕΔΔΗΕ Σίφνου: Ενημέρωση για προσωρινή διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος

Ο ΔΕΔΔΗΕ Σίφνου σας ενημερώνει ότι ότι λόγω απαραίτητων τεχνικών εργασιών, θα υπάρξει διακοπή ηλεκτρικού ρεύματος την Τετάρτη 24 Ιουνίου 2026 στις περιοχές, Πλακιά, Βίγλα, Μυρσίνη, Βαθύ από τις 08:00 μέχρις τις 14:30

Με καπνογόνα υποδέχτηκαν στην Κίμωλο το CHAMPION JET2-Κάθε μέρα για Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο και Μήλο.Βιντεο

Ξεκίνησε χθες 19 Ιουνίου 2026 καθημερινά δρομολόγια το ταχύπλοο της seajets CHAMPION JET2 από Πειραιά στις 15:00 προς Κύθνο, Σέριφο, Σίφνο, Κίμωλο και Μήλο, όπου και διανυκτερεύει και επιστρέφει την επόμενη στις 09:45.Το ίδιο δρομολόγιο γίνονταν...
18,209ΥποστηρικτέςΚάντε Like
1,217ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
1,701ΑκόλουθοιΑκολουθήστε
14,030ΣυνδρομητέςΓίνετε συνδρομητής
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img
spot_img

Σχετικά άρθρα

Κατηγορίες