Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης είναι o Zaκυνθινός Καπετάνιος στο «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» της FAST FERRIES μαζί με τον Συριανό καπετάν-Νίκο τον Τρέσο. Στην καριέρα του έχει περισσότερα από τριάντα πέντε χρόνια θαλασσινής υπηρεσίας. Από αυτά τα χρόνια τα περισσότερα χρόνια τα πέρασε στις γέφυρες των πλοίων της ZANTE FERRIES. Μετά την πώληση του «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» στην FAST FERRIES παρέμεινε καπετάνιος στο πλοίο.
Τριάντα χρόνια πριν, τον Σεπτέμβριο του 1995, ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης ήλθε στην ακτοπλοΐα ως υποπλοίαρχος στο οχηματαγωγό «Αγιος Διονύσιος Σ».
Το γράμμα «Σ» στην ονομασία του πλοίου προερχόταν από το επίθετο του Αγίου Διονυσίου που ήταν Σιγούρου. Το πλοίο αυτό το παρέλαβαν από την Τζέντα για να αντικατασταθεί το «Άγιος Διονύσιος Ι», το οχηματαγωγό πλοίο με το οποίο η εταιρεία ξεκίνησε τη δραστηριότητα της το 1991.
Η εταιρεία της ΑΝΜΕΖ (ZANTE FERRIES) δημιουργήθηκε για την εξυπηρέτηση των αυτοκινητιστών της Ζακύνθου που αντιμετώπιζαν πολλά προβλήματα καθώς χρειάζονταν πολλές ώρες αναμονής μέχρι να επιβιβαστούν στα πλοία. Τα πλοία που εξυπηρετούσαν την γραμμή Κυλλήνης-Ζακύνθου ήταν μικρά και το καλοκαίρι έδιναν προτεραιότητα στα ΙΧ. Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης είναι γεννημένος στο Άνω Γερακάρι της Ζακύνθου και προέρχεται από αγροτική οικογένεια. Όμως, ο ίδιος αγαπούσε τη θάλασσα και κατάφερε να κάνει το όνειρό του πραγματικότητα.
Τελείωσε την Σχολή των Πλοιάρχων στον Ασπρόπυργο το 1984 και παρα τις δυσκολίες μπόρεσε μέσα στην ναυτιλιακή κρίση στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 μπόρεσε να βρει την πολυπόθητη θέση στα καράβια για το μπάρκο των 12 μηνών που αποτελούσε προϋπόθεση για το δίπλωμα του Ανθυποπλοιάρχου. Στην συνέχεια ταξίδεψε με τα φορτηγά του Ωνάση και άλλων εταιρειών. Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης έπιασε καπετάνιος στο «Άγιος Διονύσιος Σ» τον Νοέμβριο του 1997 όταν αντικατέστησε τον καπετάν-Σάββα Ξενόφο. Στα τέλη της δεκαετίας του ‘90 η εταιρεία προχωρά στην αγορά του «Διονύσιος Σολωμός» και αποφασίζει να μπει δυναμικά στον κλάδο των επιβατηγών-οχηματαγωγών.
Το «Διονύσιος Σολωμός» το έφερε από την Ιαπωνία ο καπεταν-Χαρης Λεκάκης. Στην Ελλάδα το αναλαμβάνει ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης. Το πλοιο το έφεραν στην Ζάκυνθο στις 28 Οκτωβριου 1999, γύρω στις δέκα και μισή το πρωϊ. Η σκηνή της άφιξης του πλοίου στην Ζάκυνθο με τον κόσμο που το υποδέχεται παραμένει ανεξίτηλη στη μνημη του Καπετάνιου. Το πλοίο ξεκίνησε δρομολογια με τον Καπετάν-Κυριάκο Μουζάκη στο τιμόνι στις 29 Ιανουαρίου 2000. Μία μέρα πριν είχε πραγματοποιησει το τελευταίο του δρομολόγιο το «Άγιος Διονυσιος Σ».
Μία νέα εποχή ανετειλε για την ZANTE FERRIES. Για δεκατέσσσερα χρόνια ο Καπετάνιος από το Άνω Γερακάρι της Ζακύνθου θα είναι πάντα στην γέφυρα του πλοίου συμβάλλοντας στην καταξίωση του πλοίου στην γραμμή. Το γκαράζ αυτού του πλοίου ήταν πραγματικά τεράστιο σε σχεση με τα γκαράζ των υπόλοιπων πλοίων και αυτό του έδωσε ένα τεράστιο πλεονέκτημα. Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης πέρασε για κάποιο διάστημα και από την BLUE STAR FERRIES και το πλοίο “IONIAN BRIDGE”. Στο πλοίο αυτό ήταν το 2003-2004 και παρέμεινε μέχρι την πώληση του στους Ισπανούς τον Απρίλιο του 2004. Στην φωτογραφία βλέπουμε μαζί με τον μαστρο-Σταύρο Αμίτση (στα αριστερά) και τον Ισπανό Καπετάνιο που ανέλαβε το πλοίο (στα δεξιά). Η φωτογραφία έχει τραβηχτεί από τον καπετάν-Δυονύση τον Μπαράκο και ανέβηκε στην ομάδα. https://www.facebook.com/photo/?fbid=10233921729078338&set=gm.761190683459445&idorvanity=718792641032583 Στο “IONIAN BRIDGE” εκείνη την εποχή ήταν και ο καπετάν-Διονύσης ο Μπαράκος, ο οποίος στην συνέχεια έκανε για τρία χρόνια ύπαρχος στο “ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ” με καπετάνιο τον καπετάν-Κυριάκο τον Μουζάκη. Ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης επέστρεψε ξανά στο «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ» μέχρι το τέλος του 2014. Και από τα τέλη του 2014 έως το 2018 ανέλαβε Καπετάνιος στο « Φιορ ντι Λεβάντε» της Levante Ferries. Όμως, καθώς λένε, το αίμα νερό δεν γίνεται και τον Μάρτιο του 2019 επέστρεψε στην ZANTE FERRIES αναλαμβάνοντας το «Αδαμάντιος Κοραής». Από τον Σεπτέμβριο του 2019 ο καπετάν-Κυριάκος Μουζάκης ανέλαβε με τον «Αδαμάντιο Κοραή» την εξυπηρέτηση της γραμμής από Αλεξανδρούπολη για Σαμοθράκη με προέκταση του δρομολογίου τους καλοκαιρινούς μήνες μέχρι την Λήμνο.
Ο Καπετάνιος δέθηκε και με το νησί και με τους επιβάτες της γραμμής. Για αυτόν η Σαμοθράκη είναι ένα νησί που όμοιό του δεν υπάρχει στην Ελλάδα. Και την ανοιξη του 2024 ανέλαβε ξανά το «Διονύσιος Σολωμός» σε μόνιμη βάση, πέρα από τις προσωρινές αντικαταστάσεις που έκανε τους χειμερνούς μήνες αναλαμβάνοντας προσωρινά το βαπόρι στο οποίο έχει περάσει το μεγαλύτερο μέρος της μεγάλης θαλασσινής του καριέρας.